تالــــــــــــــــــــش در غم کوبانـــــــــــــــــــــی








پره سر تــــــالـــــــــــــــــــــــــــــش ایران

***************

استاد  شهرام ازموده:

برای بچه های کوبانی
---
بچه های شهر من 
با لالایی به خواب می روند
ولی تو
با صدای گلوله های داعش
بچه های شهر من 
با ناز مادران شان
از خواب بیدار می شوند
ولی تو
با صدای گلوله های داعش
فرزندم
چه می توانم برایت بکنم؟
جز سرودن شعری ناقص 
که دردت آن را به کمال می رساند 
و من دلخوشم که برایت کاری کرده ام
اما هر دو می دانیم که
من از درد تو هیچ نمی دانم و تو 
هر روز و شب 
از درد بی مادری 
از درد بی پدری
و از درد بی برادری و بی خواهری
با صدای گلوله می خوابی و 
با صدای گلوله بر می خیزی
و همچنان منتظری که من 
و او 
و همه ما 
به دادت برسیم
اما افسوس که خوابت را 
کسی تعبیر نخواهد کرد
پس منتظر من نمان
و به خواهرانت در کوبانی
پناه ببر 
که لایق پرستش و ستایش اند
و برایت 
هم مادرند و هم پدر
هم خواهرند و هم برادر
و من را 
در در زیر پای دختران کرد کوبانی
یا زیر پای مردان مرد شهرت جستجو کن
که پاها و دستان شان 
لایق بوسیدن اند.
و آن گاه بر دفتر مشق روزانه ات بنویس
زنده باد کوبانی
زنده باد کوبانی
زنده باد کوبانی

**************************

ارمین فریدی هفت خوانی :

تالــــــــــــــــــــش هستم

کوه و مه ،غمگین

هوای بارانی

در دلم می کوبد

پتـــــــــــــــــــــــک کوبانی.

{ دوستان کسی واسه کوبانی عزیز شعری نگفته؟؟}


نظرات شما عزیزان:

فریدون بختی از دیناچال
ساعت19:09---8 خرداد 1394
عرض سلام و خسته نباشید دارم حضور گهربار جوانی در شهر زیبای پره سر. از اینکه در زمینه فرهنگ و اصالت تالش فعالیت بهینه دارین بسیار مسرورم و اینجانب به عنوان یک فرد کوچک از شما کمال تشکر و سپاس را دارم .


said.masal
ساعت15:58---29 مهر 1393
ali bod
dorod bar asatid


کامی
ساعت23:17---19 مهر 1393
درود به بزرگان و دلسوزان تالش

hamid
ساعت14:54---19 مهر 1393
dorod be tamami bozorgvaran

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 28 اسفند 1398برچسب:کوبانی,تالش,پره سر,شعر کوبانی,داعش,فرهنگ تالش,اساتید تالش,دلسوزان تالش,ساعت 23:25 توسط سید صلاح الدین شرفی| |